Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-13, 12:13   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Priser og forbruk

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi har ikke flatskjerm. Vi bruker opp den tykk-TV'en vi har. Vi er også de eneste jeg vet om og hvis vi var sånn som var redd for at noen skulle tro vi var fattige/utdatert så ville det kjentes som et problem.

Vi har også feit tv og ser ingen grunn til å bytte den ut.
Den vi har er straks ti år og funker supert. TV vi hadde før det lever fortsatt i beste velgående i gjestehuset. Den er fra OL i 1994.

Jeg skremmes og gremmes av forbruket og "suget" etter stadig nye ting og nye opplevelser. Det handles og kjøpes over en lav sko.
Og jeg VET at selv om vi slettes ikke er værstinger, så har vi en god del å gå på i forhold til hva vi trenger og hva vi "trenger".
Og at tvang er veien å gå er jeg helt sikker på.

Rekk opp hånden de som frivillig avstår fra en ferietur utelukkende fordi miljøet har godt av at man lar vær...
Eller bytte bil, eller kjøpe et nettbrett (til).
Eller ny telefon, eller den jakka som var på salg. Skoene som var kule.
Og den veska som passet til de nye skoene....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat