Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-13, 11:32   #134
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Nivåbasert ferie? Når du har bevist at du er flink nok og har ressursterke nok foreldre til å kunne ta igjen det du har gått glipp av, skal du få reise bort, men ikkje elles?

(Det er ikkje eit seriøst forslag, men dersom vi først skal ha einheitskule og alle skal behandlast likt, blir det slik. At eg ser mange gode grunnar til å nivådele skulen meir, er ein heilt annan ting, men vi er jo så redde for å stigmatisere at det går ikkje. Kan hende vi hadde fått bukt med fleire problem, viss det hadde vore slik at elevane måtte kunne lese på eit visst nivå, før dei fekk flytte opp i tredje klasse. Då ville det jo hatt konsekvenser å bli borte frå skulen).

Dette er litt tanken til Bergensskolen etter det jeg har forstått, og jeg er ikke ubetinget uenig. Det er forskjell på ekteparet X og Y som er utdannede mennesker som følger barna godt opp, barna gjør alltid leksene sine.
alenefaren A som er uføretrygded, knapt kan lese, barna gjør nesten aldri lekser og har null oppfølging hjemmefra mtp skolegang.
Jeg kunne lettere akseptert at barna til X og Y var borte enn barna til A.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat