Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-13, 10:30   #1
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, så var det den berømmelige bilstoljungelen igjen da …

Jeg hadde håpet å slippe å ta stilling til problematikken på en stund, etter at vi byttet bilstol i nr.2-bilen i februar etter en del fram og tilbake. Men så har jeg en unge som vokser i et heseblesende tempo, og forleden dag veide 17,5 kg da hun gikk og la seg. Det betyr at Besafene hennes (IZI Kid og IZI Combi) snart må skiftes ut.

Vi har en Britax TWE fra før etter storebroren, men jeg er bare sånn semi-fornøyd med hvordan den står i min bil, og mannen er grenseløst irritert over at beltene på den er annerledes enn på andre stoler når man strammer (for some reason), pluss at den ikke står optimalt i noen av bilene våre (ulike grunner til det i begge bilene, i den ene blir den for bratt uansett hva vi gjør, i den andre er det vanskelige å få den stramt slik forankringsbeltene må festes). Vi har bare TWE'en til 25 kg, så det må kjøpes inn en ny stol til den ene av bilene. Foreløpig heller jeg mot Brio Zento siden den er lang i ryggen og vi har erfaring med den fra før siden vi har en slik stående hos min far, men er det noen annen stol vi burde ta med i betraktninga? Pris er et aspekt vi må ta med i betrakninga, derfor står Brio Zento høyt på lista, samt Britax TWE tross ulempene med den. Vet jo om AG Belogic og Britax MultiTech, men jeg er litt avventende til disse to ut fra andres erfaringer, samt det faktum at vi vel i utgangspunktet ønsker å ha henne i midten når vi likevel må gi slipp på isofixen, og at Belogic så vidt jeg har skjønt ikke egner seg til det.

Har prøvd henne i Besafe IZI Plus, men synes ikke det var mange nok cm å gå på i ryggen til at den er aktuell. Når vi først må kjøpe en ny bakovervendt stol så er det et poeng at hun skal kunne bruke den et par år før den byttes ut med en beltestol.

Orker noen å komme med innspill? Hun er ellers normal i lengde, ca. 100 cm og 3,5 år.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat