Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-13, 14:48   #277
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FPs partibarometer

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg vet ikke?
Landbruket i dag generer ca 90.00 arbeidsplasser og har en verdi skapning på ca 150 milliarder (støtten er på 12 milliarder)
For mange små steder vil det få store ringvirkninger om landbruket legges ned. Men finnes det gode alternativer ifht jobb feks så er det ikke sikkert det er billigst å satse på norskprodusert mat?
Om man bare regner i penger i allefall.

Du trenger ikke begrunne for meg jeg bare synes FrP og H er ganske så ærlige faktsik på at norsk landbruk er for dyrt i forhold til investeringer. Det er vel ikke billig å produsere mat i "vinterlandet" Norge? Jeg trodde det var mange hundreprosent billigere å importnere fra utlandet en å subsidere norskprodusert mat?

Igjen, jeg bare svarer ut fra slik jeg forstår H og FrP. De bryter jo med norsk konsensus om levende distrikter og alt det positive som hører med de enorme overføringene til distriktene i Norge. De er ærlige på at de ikke er enig og ønsker betraktlig reduksjon, økt import og reduksjon av toll.

Mao EU tilpassing, større utvalg og lavere priser? Mange av disse spørsmålene blir jo rene verdispørsmål. Ønsker vi norskprodusert mat, bosetting i hele landet osv.