Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-13, 10:00   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Villmarksknappen et ferdighetsmerke i friluftsliv for barn.

God idé, men litt merkerlige kriterier, synes jeg.

15. april-15. september er det jo bålforbud, så det er like viktig å lære seg å bruke andre typer kokekilder. Skal man lære om bål, bør man ikke bare lære å tenne bålet men én fyrstikk, men også vite noe om sporløs ferdsel f.eks.

Skal man ferdes i villmark er kart og kompass veldig viktig ferdigheter, men det er ikke nevnt i det hele tatt. Kanskje fordi man skal lære å fiske så mye fisk at det ikke gjør noe om man går seg bort noen måneder?

Så i tillegg til båltenning, overnatting ute og fisking, kunne jeg tenkt meg ferdigheter som kart og kompass, sporløs ferdsel/naturvern, hva er viktig å ha med i sekken ift førstehjelp, noe kunnskap om vegetasjon/dyreliv o.l.