Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-07, 22:54   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Vel, jeg kan hvertfall innrømme at jobbsøknader skrevet på SMS-språk, søknader inneholdende utpreget (lokal) dialektbruk eller søknader stappfulle av feilbruk av og/å/hvert/vært, IKKE havner øverst i bunken min...

Jeg sliter også med ikke å la elendig språk, sms-språk og masse skrivefeil trekke ned når jeg sensurerer skriftlig eksamen. Jeg tar meg selv i å sitte og være irritert på kandidaten. Også når det brukes ord og utrykk som "liksom", "på en måte", "innmari" etc. Når jeg i en eksamensbesvarelse i naturgeografi leser en setning som (sitat): "målestasjonen ligger på en måte nede i en slags dal" blir jeg litt oppgitt.

Heldigvis er det alltid to som sensurerer.