Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-07, 18:40   #67
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.877
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Fint med flere interessante og tankevekkende svar! Da jeg startet tråden, tenkte jeg ikke spesifikt på forumspråk, men språkbruk generelt. Jeg er absolutt enig i at man kan ha en mer muntlig stil og være mer uformell på fora, men det finnes grenser for hva jeg setter pris på å lese. Innlegg av den typen Monsoon så fortreffelig konstruerte gir meg litt hodepine også, det må jeg bare innrømme. Språket vil nok ikke hindre meg i å svare, men terskelen for å gjøre det blir (dessverre?) litt høyere. Jeg må også si jeg er overrasket over hvor mange som ikke kan stave ord som kanskje, nysgjerrig, skje etc.

Dysleksi vet jeg for lite om til å kunne uttale meg bastant - jeg er i grunnen litt enig med begge parter i diskusjonen her. Det har muligens gått litt inflasjon i diagnosen, men jeg har stor respekt for dem som sliter med lese- og skrivevansker og ønsker ikke å mistenkeliggjøre noen. Uansett er jeg overbevist om at en god del elendig språk rett og slett skyldes slurv og det faktum at den som skriver ikke bryr seg.

Må for øvrig legge til at jeg kjenner mange unge som er veldig språkbevisste, samtidig som ingen av min mors jevnaldrende kollegaer evner å skrive en setning uten minst fem feil. (Her er det snakk om formelle brev, reklamemateriell etc., og der synes jeg det må være tillatt å stille krav til lesbarhet.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat