Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-07, 12:09   #16
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Ja jeg tror at yngre mennesker generelt sett er mindre opptatt at rettskrivning enn oss "eldre".
Jeg får selv litt små angst av brukerer som konsekvent ikke bruker stor bokstav etter punktum, skriver på dialekten eller sms språk. Jeg ser selv at jeg kan ha noen skriveleifer spesielt hvis det går litt kjapt i svingene men jeg gjør mitt beste for å rette opp i dem før jeg poster innlegg eller korrigerer i etterkant. Den terskelen er det mange som ikke har. Jeg syntes det er litt dumt at mange er så ukritiske til hvordan de skriver og dermed også fremstår og blir oppfattet av andre forumsmedlemmer. Dette ser jeg at helt klart har noe med alder å gjøre. Tror jeg nesten har til gode å se det her inne mens inne på NM vrimler det av det.
Jeg blir av og til så opphengt av det at jeg ikke får helt med meg essensen i hva brukeren skriver og enda mindre orker å svare på innleggene :snerpete og gammel:

Har ei søster som gikk på barneskolen da det var "inn" å skrive som man snakker - altså dialekt. Hennes skriftspråk er helt ødelagt, det må være tidenes dårligste påfunn .

Forøvrig enig i det Zol skriver over her, synes det er ganske ufint å pirke på skrivefeil. Det er en ting hvis man vet at den som skrev feilen selv er en pirk, men for noen er det faktisk et problem i større eller mindre grad, og da er det trist om de ikke våger å skrive fordi det er noen som MÅ fortelle dem at innlegget er fullt av skrivefeil.

Og ekstra ille er det når man i mangel av argumenter angriper språket i et innlegg.

Selv er jeg langt fra perfekt på rettskrivingen, men jeg gjør stort sett så godt jeg kan. Selv om det nok går litt fort i svingene av og til . Stort sett leser jeg korrektur og retter om jeg ser noe. Men hei, ingen er feilfrie , heller ikke jeg

__________________
Now it's nothing but MY way!

Sist redigert av Milfrid : 04-05-07 kl 12:12. Årsak: skrev feil nick...
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat