Sv: Valg av meglerfirma - hjelp!
Opprinnelig lagt inn av daffy, her.
Jeg ville som noen andre nevner her også fått en forsikring om at megler selv holder alle visninger, og jeg ville forhørt meg om hvor mange andre salg megleren har samme helgen som dere. Hvis megler har 3 objekter for salg samme helg, og budrunden begynner samme dag på disse, prioriterer megleren det salgsobjektet med høyest potensiell salgspris da provisjonen deres blir størst.
Det er surt hvis interessenter i deres bolig blir satt i kø og megleren holder budrunden på vent fordi h*n vil bli ferdig med en annen budrunde først. Rutinerte og gode meglere har ofte en skikkelig strategi på budrunden, rekkefølge på opprigninger etc, så det er viktig at de har tid til å gjøre denne jobben ordentlig.
Det var et godt råd. Jeg spurte han om han hadde andre visninger samme dag og foreløpig har han ikke det, men han kunne ikke love at han ikke setter opp en til senere på dagen. Når det gjaldt evt. budrunde da mente han selv at etter 15 år som megler skulle han klare å takle to budrunder. Han påpekte at etter den nye 24 timers regelen ble innført har nå meglerne bedre tid til å sjekke opp kjøpsbevis og gjøre klar til budrunde, så dette skulle gå bra.
Nå føler jeg meg lettet over at alt er underskrevet og i gang. Vi har avtalt helg og tid til fotografering. Det eneste vi trenger å ta stilling til nå er vi ønsker en ekstra annonse i Aftenposten. Vi vurderer i såfall den billigste på 5600 kr, 2 spaltet med bilde og litt info på lørdagen.
Og forresten så endte vi opp med eieskifteforsikring også. Jeg har nok en tendens til å overforsikre alt