Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-13, 21:59   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.737
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selge leilighet uten å bruke eiendomsmegler?

Vi kjøpte uten bruk av megler da vi kjøpte dette huset.

Budgivning og oppgjør gikk via en advokat (som forøvrig er utdannet megler, fikk vi vite i senere tid, men han jobber slett ikke med det, og har nok ikke gjort det på veldig, veldig lenge)

Jeg mener at vi antakelig fikk huset rimligere enn om det hadde vært solgt proffesjonelt. Det var et meget lite proft prospekt, selvlaget og sendt til oss i word-format.... Bildene var tatt selv, visningen holdt de selv, og det var en del ting som ikke var slik en megler ville gjort det, som jeg tror kunne dradd opp prisen. (og HVORFOR de puttet et bilde i prospektet av vaskerommet med en gammel vartvannsbereder som ikke var der lenger (den ble nemlig byttet ut med en ny like før de solgte) når de altså SELV tok bildene og laget prospektet, og det derved hadde tatt fem minutter (inkl fire til å rydde den delen av vaskerommet) å bytte det ut, det ser jeg ikke...)

Jeg forventer ikke at hus som selges uten megler skal gi meg en slags "rabatt", men utfra hva jeg forventet at dette huset skulle gå for, så tapte de i så fall mer enn de sparte på meglerhonorar...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat