Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-13, 21:11   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.676
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fryse rabarbra?

Vi har en pose med rabarbra som dessverre kom på en meget uheldig dag, og jeg rett og slett ikke orket å gjøre noe med den, og den har blitt liggende og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med den.

Den har lagt på benken i ei ukes tid, kan jeg kutte opp og fryse ned? Jeg aner ikke helt hva vi skal gjøre med den egentlig, det vi har spist av den er sånn "dyppe i sukker og spise". Planen var nå delvis å lage noe rabarbrasuppe, men saft hørtes da også spennende ut!

Hvordan blir det om jeg fryser den, egner den seg til å spise dyppet i sukker når den kommer ut, eller er det da bare for å koke suppe etc? Og hvor mye lenger holder den egentlig? Kan den i det hele tatt fryses nå, eller er den allerede blitt for gammel?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat