Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-13, 10:16   #20
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg ville ha lagt biblioteket dit det er dårligst utsikt, jeg tenker i alle fall at det er plassen for å sitte og ikke se ut (ha nesa i ei bok), og det blir jo mot sør? Eller dere har kanskje veldig fin oppkjørsel? (Jeg tenker jo at nord på tegningen er der det er penest å se ut)

Og så kommer det an på hva dere skal bruke stuen til? Hvis dere skal se på TV og lese på biblioteket og spise, drikke kaffe etc i spisestuen. Når skal dere bruke den og hva til?

Det er ingen vinduer mot innkjørselen, bare mot gården. Og der trenger man ikke se ut, nei... Stuen blir nok bare tv-stue. Med mulighet til å drikke kaffe. Men vi har et stort spisestuebord og vi blir alltid sittende der når vi har gjester.

Opprinnelig lagt inn av FruLarsen, her.

Jeg ville hatt biblioteket mest mulig uforstyrret, da jeg vil at bøkene mine skal slippe så mye bråk(bøker liker ikke bråk, de har så mye viktig å holde mellom permene at de trenger ro, hvorfor tror du ellers du må hviske på bibliotek??) og støv som virvles opp, derfor ville jeg hatt biblioteket i nederste venstre hjørne. Kjøkkenet tror jeg passe bra der det er, men ville nok hatt dør fra kjøkken og inn på spiskammers, og laget en mer åpen løsning mot rommet hvor man kommer fra vindfanget/entreen, og brukt dette som spisestue, doble dører med vindu fra spisestue og inn til stuen. Og det samme fra stue til bibliotek, slik at bøkene vises. Ville nok, med min planløsning, gjort biblioteket noe mindre, og stua noe større!

Og dette med å gå på noe når man kommer fra entreen.. Man kan vel svinge, kan man ikke, må ikke gå rett fram?

Ja, stakkars bøker, dem hadde jeg ikke tenkt på... Ellers en god løsning.

Min eneste anke-tanke på den er at hvis jeg skal ha jentekveld i spisestua, og mannen flykter til hobbykjelleren, så kommer rødvinspraten til å bli forstyrret av sagelyder... Men hvor ofte har jeg jentekveld da... Og han trenger jo ikke å flykte akkurat dit.

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Er det snakk om skikkelig mange bøker altså?

Fryktelig mange! Neida, men vi har visst en god del.