Sv: Tips til billig bryllup?
Jeg kjøpte kjolen min på finn.no. Manne min giftet seg i kilt, og det hadde han fra før.
Venner og kollegaer hjalp til med mat og severing, kaker bakte venner og familie. Musikk ordnet vi selv (leide et anlegg og hadde PC med masse musikk). Jeg hadde ikke bukett, men et "armbånd", vi hadde knappehullsbuketter til 7 stk, og kjøpte i tilegg noen store langstilkede roser som sto i høye vaser på bordet (vasene kjøpte vi oå IKEA for 10,- pr stk). Tilsammen brukte vi 1500,-på blomster, vi plukket masse hvistveis til å pynte med.
Setter inn et bilde av blomsterarmbåndet mitt, jeg var så fornøyd, er liksom ikke noe "bukettjente"

Vi prioriterte å bruke penger på en fotograf, det er hyggelig å ha gode bilder fra en slik dag. Vi hadde en fotograf som fulgte meg fra morgenen av og frem til etter vielsen. Hun tar ikke bryllupsbilder til vanlig, så hun tok litt andre typer bilder, noe som passet oss godt. Vi fikk to cder med bilder av henne, og kan bruke de fritt.
Nå kom vårt bryllup på 60.000, men vi hadde 70 gjester til middag, leide en hotellsuite hele helgen og leide et stort lokale.
Det er fullt mulig å få et flott bryllup for en billig penge med hjelp av gode venner og familie. Faktisk er det en av de tingene som sto igjen som det meste fantastiske med å gifte seg; den gleden andre rundt oss viste ved å delta i forberedelsene og gjennomførelsen av dagen for oss.
Mat og drikke er helt klart den største utgiftsposten, så der går det an å spare mye.
Lykke til, det er moro med bryllup!
|