Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-13, 22:49   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Knerten har tatt buss med bhg et par ganger, uten å ha hatt med sete. Jeg tror de har tatt helt vanlig rutebuss, og slik tar vi uten bilsete ja.

Han sitter bakovervendt i rent bakovervendt sete i bil, og det er det eneste aktuelle der, men buss med bhg har han fått ta. I den forrige bhg krysset jeg av for at han bare fikk ta buss om han var festet i sete, men i denne har han fått generell tillatelse, han var 4 når han begynte, det hadde jo litt å si, han var to da jeg fylte ut skjema i den andre. Jeg er dog usikker på hva jeg har gitt lillesøster tillatelse til, men hun har aldri vært på busstur uansett (hun er uansett yngste årskull i bhg (men eldst av sitt kull) så noen av dem på gruppa henns er jo ganske så små.)

Men å feste bakovervendt bilsete i buss for større unger enn babyer, er nok ikke så lett. Det finnes ikke mange seter som egner seg til det i alle fall.