Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-13, 22:42   #13
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dummies-spørsmål om barnesete i buss, festing osv

Mange busser har bakovervendte seter integrert nå. Det er fint og jeg benytter meg av disse når de er tilgjengelige. Ellers så har jeg latt ungene mine bli med på bussturer med barnehagen uten sete. Vi bodde seks år i Tromsø og tok buss hver eneste dag sammen med ungene og hadde aldri med eget sete til dem. Ikke har jeg sett noen andre som har hatt det heller. Når vi engang måtte ta buss fra Kirkenes til Vardø (flyet kunne ikke lande) da eldste var 5 måneder krevde jeg sete og fikk det etter mye om og men, men det fikk vi bare festet helt provisorisk i to punktssela i turbussen, men jeg slapp nå i det minste å holde henne på fanget hele veien.

Vi er streng på bilsikring altså og har hatt eldste bakovervendt til hun var fire, men akkurat dette med buss. Da inngår vi kompromisser. Buss er tryggere, de er større og har mer masse. Jeg synes det relativt sett er tryggere enn bil på mange måter og de fleste benytter seg av kollektivtilbudet selv om de har unger.