Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-13, 11:52   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Hvorfor sier da MYL: - Jeg vil gjøre det gjeldende at kjærlighetsforholdet må ha en viss betydning. Jeg mener skadevirkningene på henne må ses i lys av det hun har sagt om forholdet. - Hun var sjalu på kona og de andre han hadde kontakt med og hun ville være der mest mulig. Sier hun ikke her at det var et kjærlighetsforhold? Ellers ville hun vel sagt at de mener at han er uskyldig dømt også i prosedyren før straffeutmålingen? Eller er ikke det noen vits i når de vet at juryen ikke har trodd på han?

Nå jobber de ut fra hva juryen har sagt om skyldspørsmålet (skyldig), siden dette ikke kan ankes. Så om man mener seg uskyldig dømt er dette irrelevant i en straffenivåprosedyre.

Og selvsagt kan man mene om straffeutmåling at et evt kjærlighetsforhold skal kunne ha innvirkning på straffen. Hypotetisk sett kunne de jo i dag vært forlovet og samboere og intenst glade i hverandre - like fullt har han gjort noe kriminelt. Noen vil så klart mene at hvis det er kjærlighet (hvilket jo jenta selv har sagt, så vidt jeg har forstått) - bør man straffes mildere enn om alt er lureri og tvang.