Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?
Jeg er ram til å handle klær og har veldig mye, det må bare innrømmes aller først. Jeg kjøper imidlertid det aller meste i de rimelige kjedebutikkene og har en ytterst velutviklet nese for tilbudsstativer. Det henger mest sammen med en gnien legning; jeg elsker å handle på salg. Finner jeg noe jeg virkelig liker, kan jeg imidlertid godt bruke litt penger på et plagg. Jeg har en lav grense for hva jeg synes er dyrt, da - f.eks. faller Noa Noa i den dyre kategorien for meg. En virkelig pen kjole kan jeg godt gi et par tusen for, men da bør jeg helst ha en konkret anledning til å bruke den. Jeg synes mange dyre merker har en tendens til å ha stygge eller kjedelige klær, så det er jo veldig praktisk. Kanskje 10 prosent av klærne mine er i Noa Noa-prisklasse og oppover. Når det gjelder sko, synes jeg det er helt OK å betale 1000 kroner for et par. Her går det mest i Camper, el Naturalista og andre som har behagelige, men tøffe sko.
Må forresten legge til at jeg aldri skjønner hva folk snakker om når de klager over dårlig kvalitet på HM etc. Jeg har omtrent aldri opplevd at klærne har gått i stykker (men så har jeg også så mye at ting aldri rekker å bli utslitt, for å si det sånn ).