Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-13, 13:44   #26
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Jeg har ikke hatt au pair selv, men vet om flere som har. Det er jo store forskjeller, må jeg si. Noen som behandler dem bra, behandler dem som et familiemedlem og gjør så godt de kan for å ha alt i orden, og til de som rett og slett utnytter ordningen som billig hushjelp. Det verste jeg hørte om var en familie som gudhjelpemeg ringte på aupairen med en liten klokke... Veldig praktisk, sikkert... jeje...

Fordi au pairer ikke kan ha ansvar for vask av huset osv. men bare støvsuge litt og stryke klær har jeg funnet ut at det neppe er særlig gunstig for oss. Har derfor heller fått vaskehjelp, som blir lønnet hvitt og etter alle kunstens regler med mer enn minstelønn etter tariffen osv.

For min del syns jeg ikke nødvendigvis det er et problem at aupairen ikke kan norsk, f.eks. hvis man ønsker at barna skal lære et annet språk eller opprettholde et språk til en av foreldrene/ foreldrenes hjemland. Men aupairen skal naturligvis på norskkurs, det ville jeg syns var et krav hvis hun/ han ville være au pair hos meg.

Flisespikking? Ja, noen ganger syns jeg det blir litt too much her. Det er greit å presisere noe eller avgrense ting, men generelt å argumentere med at "sånn er det" her blir litt "jeg promper i stua mi uansett, sånn er det i mitt hus".

Sist redigert av Charlie : 17-04-13 kl 13:53.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat