Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-13, 13:38   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å stemme i blokk

Da jeg var i bransjen, så var det min jobb å innkalle hele gruppen til forhåndsmøte. Det var gjerne en dag eller to før kommunestyremøtet. Da gikk vi sammen gjennom alle sakene som skulle opp. De aller fleste sakene hadde først vært gjennom de ulike fagkomiteene, og hadde innstillinger fra komiteene. De ulike medlemmene i partigruppen satt gjerne i en komite også, og kunen sakene godt og fortalte hva som var blitt gjort, hvordan de hadde stemt i komiteen osv. Så fordelte vi taletid.

Jeg sendte - etter formøtet - partiinnstillingen til sekretærene i kommunen (Hva partigruppen ville stemme i de ulike sakene) og ga beskjed om taletid, evt dissens osv.

Jeg hadde alltid gjennomgang med komitemedlemmene om de ulike sakene og leste sakspapirer, skaffet underlag, gjorde research, fant bakgrunnstall, tok i mot innspill fra folk, gjorde presseting og sånn.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat