Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-13, 11:17   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?

Jeg har meldt meg inn på livegym.no og har fikset slik at jeg kan streame via ipaden til apple-tv. Har prøvd det et par ganger og føler at det fungerer fint. Men kjenner at det er mange muskler som ikke har fått trent seg på noen år. I tillegg er planen å få rørt seg mer i hverdagen og gå turer. Jeg burde kanskje skaffet meg medlemskap på treningssenter, men tror kanskje at jeg prøver å trene hjemme og røre meg mer først.

Jeg er ikke ute etter definerte muskler, trenger heldigvis ikke å gå ned 70 kg og er ikke ute etter å leve under et veldig strengt regime resten av mitt liv. Akkurat nå holder jeg meg unna godteri, potetgull og brus, men jeg håper vel at jeg etter hvert skal klare å spise litt av dette uten at det sklir helt ut.

Det jeg er ute etter er å bli i bedre form slik at jeg kan føle meg bedre og ha flere muligheter. Jeg har et bekken som tuller innimellom og det tror jeg ikke blir bedre av å ha noen ekstra kilo. Jeg føler også at det er flere begrensninger i hva jeg kan velge av klær i butikken og hva jeg føler meg vel i.

Etter å ha holdt på i et par uker føler jeg at jeg ikke lenger har den sultfølelsen som jeg hadde tidligere. Vi spiser mye mer frukt og grønt og jeg spiser ikke opp alt på tallerkenen under middagen.

Hvor nøye skal man være på veiing av mat og kaloritelling? Det jeg har gjort til nå er å lese på pakningsvedlegg når jeg handler i butikken, men også på hva det inneholder. Sånn at jeg f.eks. velger fiskekakene med mest mulig fisk i. Og jeg prøver å ha noenlunder oversikten over hva jeg spiser. Men jeg har ikke giddet å regne helt nøye på hva jeg har på tallerkenen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat