Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-13, 10:00   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?

Middagsplan.

Jeg har et veggismåltid, to-tre fiskemåltider, minst et måltid med kylling og resten kjøtt. Rene råvarer, stort sett alltid fra bunnen. Og storhandling, etter middagsplanen. Ikke spis for mye og ikke spis for fort.

Jeg har en regel om bare en tallerken til middag, og det er en gammeldags, ganske liten femtitallsmiddagstallerken.

Drikk nok vann. Spis frokost. Smør deg niste eller lag havregrøt. Spis grønnsaker. Ha middagsrester eller salat til lunsj. Ikke bli for sulten, men prøv å ha stabilt blodsukker.

Gå tur eller tren. Helst hver dag. En livsstilsendring handler om å prioritere seg selv og ta vare på seg selv, og å komme seg ut er en fin måte å bryte mønsteret på og få nye gode vaner. Frisk luft og kanskje selskap som bonus? Jeg går tur med en eller en annen eller en tredje av naboene mine flere ganger i uken.

Godteri bare til fest. Fest er fest og hverdag er hverdag. Det er viktig å unne seg et kakestykke eller å spise godt når man er ute eller i selskap. Hvis man skal kunne holde en ny livsstil i 50 år, så må det være rom for vin, mat og sjokkis. Men bare av og til.

Ikke premier deg selv med å skli ut. Det er så lett at man feks går ned noen kilo og premierer seg selv med å gi seg selv slækk, i stedet for å kjøre på så endringen blir automatisert og livslang.