Sv: Betennelse i livmoren hos hund
Vi har fått hjem en dopet, sløv hund. Hun har fått mye smertestillende av dyrelegen, så hun skal ikke kjenne smerter i kveld, sa han. Hun ligger bare slapp på et teppe, med et teppe over seg også. (Jeg leste at de kan fryse når de er operert, og dette er en varmeelskende hund som helst finner seg en plass i solen eller nær varmeovnen, og ikke helt uvanlig med et teppe over seg til vanlig også, om hun har baset litt med det. Base gjør hun slett ikke nå, så vi har lagt teppe over henne. Stoooooor skjerm, men hun bryr seg ikke, hun bare ligger der og halvsover eller noe sånn. (eller sover nå, tror jeg)
Jeg tar hjemmekontor i morgen så hun ikke må være alene hjemme hele dagen. Så satser vi på at det går bra videre.
Operasjonen var i alle fall vellykket.
"Når dette er over skal du være så god som ny" sa mannen til henne på vei hjem. "Og det bør du være også, jeg kunne fått en ny hund for den prisen der". Ny hund er på ingen måte aktuelt, og det er uansett verd det å redde henne. Nå håper vi bare at det går greit fremover.
Hun har fått med seg både smertestillende og antibiotika som hun skal få morgen og kveld i noen dager, også skal hun holdes i ro en stund, bare "toalettbesøk" de første to dagene, deretter rolig lufting i bånd til stingene er tatt (nå luftes nå vår hund alltid i bånd da, men det er nå en annen sak) noe som skal gjøres om ca 12 dager.
Krysser fingrene for at hun slipper mer trøbbel nå. Det hele gikk fort, i går på denne tiden var det ikke noe som tydet på at hun var dårlig, det ble hun først etter at ungene var lagt i seng.
Det er mulig at det har sammenheng med at hun grunnet sin diagnose har lettere for å få infekjsoner, men det vites ikke, slik kan skje uansett. Nå er det bare å krysse fingrene for en grei rekonvalens.