Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-13, 19:51   #167
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.660
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Behold den i Gjensidige, er trolig mitt råd. Her er hvorfor:
Slike forsikringer gjennom jobben er ofte gunstige, men ofte bare hvis man er ansatt der. Se for deg at du sier opp Gjensidige, er godt forsikret i din nåværende jobb, går på en utbrentsmell, får skiveprolaps eller nakkesleng om tre år. Og om fem år vil du bytte jobb.

Da har du krav på å få videreføre den forsikringen du har nå, men ikke til samme pris. Plutselig kan prisen på forsikringen ha mangedoblet seg, og skal du tilbake til Gjensidige igjen, vil du få forkortinger på nakkesleng, psykiske plager eller ryggplager i den nye forsikringen.

Jeg ville ha sjekket to ting med jobbforsikringen: 1) Dekker den et like høy beløp som den du har hos Gjensidige, og 2) får du videreføre forsikringen til samme pris hvis du skifter jobb. Hvis svaret på en av de er nei, vile jeg holdt hardt på Gjensidige-forsikringen.

Takk, skal sjekke opp. Ved første øyekast virket utbetalingene like, og de sa at man fikk tilbud om å videreføre forsikringen hvis man sluttet i firmaet. Men om prisen er veldig høy, har man jo et problem.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også må du selvsagt sjekke at du får dobbel utbetaling ved uføre. Jeg er ganske sikker på at du får det, men ikke ta mitt ord for det.

Det var det noen som spurte om, og de svarte bekreftende.

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Nå er jeg på ganske tynn is men jeg tror uførePENSJONSdekninger kan begrense seg. Men er veldig usikker. Dette forsi de er basert på inntekt og man skal ikke ende opp med å få utbetalt mer i uførepensojn enn man har i inntekt. Men er det en uføreKAPITALdekning, altså at man får utbetalt en engangssum, så kan man ha flere av de og få det utbetalt hver for seg, den er jeg sikker på.

Sistnevnte ja. Bra at det gir utbetaling hver for seg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat