Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-13, 11:55   #791
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tenker at man kan få en (gammel) iPhone når man er stor nok til å ta vare på den - den er jo klart mer sårbar for dårlig behandling enn kompaktelefoner. For min del ville jeg heller ikke gitt en telefon med nettilgang og kamera før jeg er sikker på at barnet kunne takle det og skjønte de enkle etiske forpliktelsene som følger med. Type aldri ta bilde av noen som ikke vet om det eller ikke vil, aldri legge bilder på nett, ikke nettmobbe etc.

Dette gjelder selvsagt ikke kun iPhone, men alle tilsvarende dingser, men en telefon er i en særstilling siden den er unntatt foreldrekontroll og er ute av huset i en helt annen grad.

nettilgang og kamera er det jo på nesten alle telefoner så skjønner ikke helt hva det har å si for iPhone, eller ikke, tema? Hun er for ung til sosiale medier så det blir jo ikke aktuelt uansett.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat