Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-13, 10:37   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The hunger games (bok/film) og alder

Jeg tenker at dersom en film eller en bok ikke er skumlere for barnet enn at det er spennende og ikke blir redd, så er det greit.

Barn liker jo grusomme fortellinger de også, og så lenge fortellingene ikke skremmer dem, så er det jo en glede å få slik input. Jeg kjenner meg derfor ikke igjen i det du skriver "barn skal få være barn", og synes at du har en pussig definisjon på hva et barn er. (I denne settingen da, ikke ellers)

Hunger games er en svært spennende bok og så virkelighetsfjern fra vårt liv og vår verden at om barnet ikke blir redd, så er det helt greit. Niesen min på 11 leste boken og vi hadde en interessant diskusjon i etterkant om hva man er villig til å gjøre for de man er glad i, hva man bør sette pris på i de livene vi har nå og hvordan man skal reagere i en nødsituasjon. Jenta i boka er jo svært handlekraftig og rasjonell, og jeg synes hun er et topp forbilde for andre jenter.