Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-13, 15:06   #49
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fengslet der innsatte blir behandlet som mennesker

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.


Jeg sier IKKE at man ikke skal straffe forbrytere. Og jeg har stor forståelse for at ofrene og ofrenes familie syns det kan være grusomt å måte overgriperen på gaten, selv mange år etter. Sannsynligvis hadde jeg tenkt på samme måten. Men jeg tror samtidig at vi samlet sett får et bedre samfunn av å ha fokus på rehabilitering og tilbakeføring, noe jeg mener det norske samfunnet er et godt eksempel på. Det man jo ser er at livstidsstraffer og kjipe fengsler ikke fører til mindre kriminalitet og vold, det fører til mere kriminalitet og vold.

Sannsynligvis? Selvfølgelig vil mor og far til Stine Sofie synes at det er grusomt å møte Kristiansen på gata om ikke så altfor mange år.

Jeg er stort sett enig med HV. Jeg er derimot ikke enig i at alle bør slippes ut igjen, jeg er likevel for en human behandling i fengsel, jeg vil med andre ord ikke stappe noen nedi små sorte hull og la de råtne der, men å rehabilitere barnemordere (som jeg brukte i mitt eksempel) gjør ikke samfunnet vårt bedre eller tryggere.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat