Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-13, 16:04   #87
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har kommet fra østkantskole til blandet sentrumsskole en gang, og ble fascinert-skremt av noen grupperinger på den nye skolen som faktisk gikk rundt og målte andre etter hva foreldrene tjente. Sånt var det virkelig ikke noe av der jeg kom fra. Til gjengjeld hadde alle på skolen langt bedre folkeskikk enn jeg var vant til (også når de ville være ubehagelige, a bland and deadly courtesy!), så det er ikke som om det ikke var massevis av fordeler også. Men jeg opplevde det som en kulturforskjell av dimensjoner, hvor penger helt klart var en av parametrene, og jeg tror ikke det har blitt så veldig annerledes.

Jeg kom fra vestkantskole og gikk siste året på "østkant"-skole (Sandaker), jeg har ALDRI blitt så dårlig behandlet og møtt med så mange fordommer som jeg gjorde når jeg kom til den skolen. Jeg fikk ingen venner i klassen, alle hadde en forhåndsdømt mening om meg (jeg kom fra Frogner videregående, den ble nedlagt i 2. klasse) og jeg ble stadig informert om at språket mitt var HELT HELT feil, alt jeg sa, gjorde, kledde meg med var feil-feil-feil. De hadde 20-års jubileum for noen år tilbake, selv dit ble ikke jeg invitert.

Flere har forsøkt å legge meg til som "venn" på facebook nå som voksne, sorry - var ikke venner da - heller ikke nå! Jeg har møtt ett par av de i voksen alder, nei, jeg hilser ikke. Så ja, jeg har såre minner fra videregåendeskole, de møtte meg med dritt, før de ble kjent med meg var jeg allerede dømt og de behandlet meg som dritt. Så jeg tror kanskje fordommene går begge veier, dessverre. Så etter ett halvt år bestemte jeg meg for at russetiden min skulle jeg f... ikke feire med den gjengen - det også fikk jeg kritikk for. Jeg feiret med mine venner fra gamle skoler - da fra vestkanten. Makan til forhåndsdømming har jeg ikke opplevd hverken før eller siden. Hvem planter disse fordommene i hodet på folk?

"Du skal ikke dømme en bok etter dens cover" - says who??

Jeg kjenner jeg blir så forbannet at jeg nesten spyr når jeg leser fordommene og generaliseringen som er blant folk.

Ungdomskjæresten min fra jeg var 16-20 år var fra østkanten, INGEN av mine venner fra den forhatte vestkanten løftet så mye som ett øyenbryn pga hvor han kom fra, hva han kledde seg i eller hvordan han snakket. Men hans venner??

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 26-02-13 kl 16:10.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat