Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-13, 16:43   #154
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Fordi kjerring er et negativt uttrykk, noe man ikke vil være. Man vil ikke være krampeaktig fjortis heller selvfølgelig. Men en ting er når man velger å gå i stygge sko fordi de er komfortable, noe annet er det at det man oppriktig synes er fint blir betegnet som kjerring av andre.

Nå har jeg alltid vært mer opptatt av komfort enn av fashion, men det er ikke helt på dette planet dette her ligger, da er det mer joggesko og mukluk vs høyhælte støvletter. Dette er mer på nivå med å ikke skjønne hva som er fint, like feil ting fordi man rett og slett er avskiltingskasus.

Jo, men da er man jo inne på smak igjen da. Blir de skoene du liker og synes er pene automatisk kjerring og ubrukelige fordi noen andre synes at det er kjerringsko? Mitt svar er nei. Jeg føler meg nok så sikker på egen smak at jeg gir bæng i hva andre mener.
Og det er vel det som egentlig forundrer meg. At andre voksne ikke ser det slik, men anser en rimelig uskyldig betegnelse som jo "kjerring" er i mine øyne, som en småslem oppfordring til å skifte stil. Man tar det som kritikk. Det forstår jeg ikke.
Det er flere typer sko vist her i tråden jeg liker og kunne eid. At noen synes de er superkjerring får så være.