Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem
(Har ikke lest diskusjonen, svarer kunn på HI)
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Syns de fleste menn dette er greit?
Altså, her hjemme er det også jeg som er mest interessert i å få på plass møbler og detaljer, men jeg gjør det jo med hans smak og behov i sinne også.
Hvordan er det hjemme hos dere? Og hva syns dere menn om fenomenet?
For vår del er det slik at vi har drevet med oppussing som grenser mot renovering de siste årene (nå er vi ferdig! ). Dette har innebært justering av bærebjelker, ny fasade, reseksjonering, etterisolering, riving av trelags badegulv (det var så rart, jeg tok et bilde av mannen min mens han rev og han er grå - helt grå, ser ut som et sort-hvitt fotografi, men det er det altså ikke.), bygging av lettvegg, nylegging av plater på vegg.
Nå har vi bittelitt "flikking" igjen (lister, etc). Og shopping. Møbler, duker, gardiner etc. Det er en helt annen prislapp på dette enn på oppussingen. Og mannen min er ikke interessert. Han irriterer seg over at platene på stua sprekker opp (vi vurderte å bytte, men hadde ikke tid), men gir seg beng i pynteputene. Og det skjønner jeg godt, det er et helt annet (og mye enklere og billigere) arbeid enn det vi har drevet med.
Nå må jeg jo også si at vi lever definitivt ikke i et shapby chick hjem. Vi lever i et så funksjonelt hjem som jeg har greid å lage. Faktisk stikk i strid med min egen smak, jeg elsker tekstiler overalt. Tepper, duker, gardiner, puter, pledd etc men det blir støvete og lortete så vi har ett - 1 - teppe.