Tråd: Setninger
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-06, 09:34   #97
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Inagh skifter linje der vi normalt skulle tatt en pust (stort sett i hvertfall). Det blir god flyt av det

Ja, jeg er enig i at det er det Inagh gjør, men hun gjør også noe mer i tillegg. For det kan ikke være grunnen til at det er lett og lese hennes innlegg og ikke ekspemplet mitt. Mitt eksempel er også delt opp etter hvor man skal ta en pustepause, men alikevel blir det ikke samme flyten.

Jeg oppfatter rett og slett innleggene til Inagh som mer poetiske enn ekspemplet mitt. Både med hensyn til språkfølelse og med hensyn til meningsinnhold. Når innholdet er "tungt" - med det mener jeg at det startet en tankeprosess hos meg, så oppleves det for meg som mer "naturlig" med korte, brukne linjer. Rett og slett fordi at jeg ikke greier å lese sammenhengende uasett, men må ta pauser for å tenke. Kanskje jeg er den eneste som er så sen i tankegangen her på forumet at jeg må ha noen pauser i lesingen?

Eksemplet mitt er en skrivestil som jeg liker på oppskrifter. Jeg blir helt gal av å lese oppskrifter som vanlig tekst. Der liker jeg best å ha en og en instruksjon på linje etter hverandre.

Og i vanlig argumentasjon liker jeg best sammenhengende linjer, med avsnitt. Det er slik det er lettest å lese store mengder tekst.

Sist redigert av him : 06-10-06 kl 14:51. Årsak: skriveleif
him er ikke aktiv   Svar med sitat