Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-13, 16:30   #22
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvinner er et underskuddsforetagende

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes debatten er trist, alt det viktige som ikke kan måles i kroner og ører holder ikke mål, og mener man noe om det, er man ødeleggende for likestillingen eller, som i dette tilfellet, nærtagende.

For meg blir det rart å ikke også kunne ta en debatt om kroner og øre, så lenge man også tar debatter om andre verdier. Jeg har vært med på debatter (ikke her inne) som i hovedsak har vært preget av et ønske om at færre småbarnsforeldre skulle jobbe og at det samtidig skulle bevilges mer penger til nettopp denne gruppen. Jeg greier ikke henge med på slike tankerekker.

Jeg kan til en viss grad forstå at en del mennesker som velger mot strømmen her til lands føler seg litt uglesett, men i praksis ser jeg også at de sjelden ønsker seg et samfunn likende de man ser i andre land hvor man i større grad kan velge levesett og finne seg miljøer å passe inn i.
Vi har noen familemedlemmer som helst vil leve på utsiden av samfunnet. Leve av egendyrkede grønnsaker og hjemmeundervise og kurere seg selv med urtete og eteriske oljer. Men da de får problemer som er litt større enn en forkjølelse er de visst medlemmer av samfunnet igjen gitt. Eller om de trenger penger ("djevelens verk") er de ikke snauere enn at de tar kontakt med oss andre som er slaver av samfunnet og kaster bort livene våre med å jobbe.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat