Tråd: Klassereise
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-13, 20:07   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassereise

Ja og nei vil jeg si. Er vokst opp på et gårdsbruk på Nordmøre og min far hadde ikke annet en landbruksskole. Min mor var den første i grenda som hadde gått på universitetet (jeg husker hun hadde engelskkurs for damene i kjellerstua). Min mor er vokst opp med store klasseskiller på et lite industristed (gruvedrift). Hun kan faktisk huske at de stoppet og neiet for direktørbilen når han kjørte forbi. Min far er vokst opp i typisk landsbrukssamfunn og han gikk egentlig mer på skole enn en del andre. Han reiste også på utveksling til Canada da han var 19 og det var helt crazy der på den tiden. Vokst opp med ganske lite penger og forholdsvis lite utdannet hjem, men på den andre siden var engasjementet stort. Begge mine foreldre har vært aktive politisk, sittet i kommunestyret, aktive i organisasjoner og min mor var skikkelig syttitallsfeminist. Jeg er vokst opp med fulle bokhyller, aviser, dagsrevyen, diskusjoner rundt middagsbordet, stands og møter. Jeg og min søster har tatt høyere utdannelse, mens mine brødre har fagbrev. De har derimot beholdt engasjementet bedre enn meg og er veldig aktive i lokalmiljøet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat