Tråd: Klassereise
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-13, 18:38   #26
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klassereise

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har klassereist bare litt, søsteren min og jeg er de første med universitetsutdannelse, men foreldrene mine er beleste og vi ble lest for og lærte å spille piano og hadde fullt av bøker i hus, minst to aviser daglig og pappa fikk seg høgskoleutdanning etterhvert. Og så var vi på høstutstillingen hvert år og var ofte på museer og av og til i teater så jeg er nok fra et relativt møblert hjem.

Her er jeg også, bortsett fra at pappa og ene broren min hadde BI-utdannelser og den andre broren min tok høyskoleutdannelse. Jeg er dog den første kvinnen i min familie på både mamma og pappa sin side til å ta høyskoleutdannelse. Nå kommer snart kusinene mine etter med universitetsutdannelser, så jeg er glad for den utviklingen.

Selv om mamma ikke har noen formell utdannelse, har hun likevel alltid holdt seg oppdatert, og kan mye om det meste. Hun jobbet i Posten i mange år, og har på en måte utdannet seg der med postskole og kursing og sånt. Og som Pøbla sier, så var både hun og pappa veldig beleste. Både innen litteratur og fakta, vi hadde aviser hjemme (mamma var omtrent ute før avisbudet rakk å komme om morgenen for å hente avisen) og huset fullt av bøker. Vi ble lest for hver kveld og vi er fem barn som alle mestrer å spille piano.