Sv: Bluferdighet ovenfor barnas venner - hvor på skalaen er du?
Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Til spm: Ja, vi har to bad med do og dusj på hvert bad.
Før låste jeg ikke døren når jeg dusjet mens barna hadde besøk, nå har jeg begynt med det. Det har noe med alder på barna å gjøre. For litt siden var det en ni år gammel gutt som kom brasende inn på badet mens jeg lå i badekaret. Han ble flau, for min del er det revnende likegyldig, så etter det har jeg tenkt at barnas venner skal få slippe å komme overraskende over min nakne kropp.
Jeg praktiserer også dørlåsing på denne måten. Hvis jeg dusjer og vi ikke har besøk (og jeg vet at vi ikke får det heller), da gidder jeg ikke å låse døra. Samboer, mine egne barn og samboers barn har da tilgang til badet, og samboers to eldste barn kommer aldri inn til meg hvis jeg dusjer (liten grunnflate, så alle vet når noen dusjer). Merker at bluferdigheten stiger noe med alder, foreløpig ikke særlig mye, men større interesse for å få være i fred når man er på do og når de dusjer selv til en viss grad. Jeg skjermer barna ved å pakke meg inn i håndkle når jeg går fra dusj til soverom for å kle på meg, og jeg lukker døra til soverommet slik at de skal slippe å se meg nakne.
Jeg syns du var innafor, Maverick. Det høres ut som en helt grei situasjon, og jeg tror ikke at kompisen la merke til beina dine.