Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-13, 21:38   #30
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen

Jeg har også lest begge artikelene. Jeg kjente meg umiddelbart ikke igjen, men ble litt provosert av den siste artikkelen- ikke Skarsbø Moen, men den andre. Men det gikk mer på at menn ikke fikk så vondt i ryggen av all løftingen. Mulig jeg hadde vrangbrillene på. Jeg er en av mange sykepleiere i full stilling, noe annet er utenkelig for meg. Ja jeg har omsorg for små barn, dessverre opplevde jeg samlivsbrudd så jeg har stor omsorgsbyrde privat. Summert opp sammen med dårlig grunnbemanning, lite faglig påfyll men mye hardt fysisk og psykisk arbeid som setter seg i kroppen, så kommer jeg med i statistikken for høyt sykefravær, både pga. barns sykdom og skavanker i egen kropp. Jeg ønsker meg mer enn noe annet en sykepleierhverdag hvor det går an å jobbe 100 % der man ikke pisker den halvdøde hesten, for det er sånn det faktisk kjennes ut innimellom.

Mine sykepleiekollegaer har store stillinger, 80-100, ingen hos oss ønsker deltid for å stelle hjemme. Men jeg ser at det er annerledes rundt om.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat