Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-13, 21:55   #9
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Akademiet (videregående skole) i Drammen

Kunstig høyre karakterer kan man nok ha både her og der, men når elevene har fem i snitt fra ungdomsskolen så har man et godt utgangspunkt vil jeg si. Ungdommer som tar videregående på Akademiet har vanlig ungdomsrett, og Akademiets karaktergarantier gjelder ikke for disse elevene, noe jeg finner betryggende.

Men - det er ingen grunn til å være livredd for den videregående skolen i bunn av bakken heller, det er mange svært erfarne lærere der. Så vidt jeg vet er de sterke på realfag, og det er jo i den retninga hun i så fall tenker seg vil jeg tro. Det er få av de svake elevene som velger fordypning i realfag, så hun vil nok finne mange motiverte elever også her. I selve klassen, der man gjerne dekker fellesfagene, vil man jo finne større spekter, men inntakssnittet til stud. spes. ligger rundt 4, så man har jo silt bort en del av dem som forstyrrer henne allerede.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat