Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-13, 16:02   #49
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er kanskje ikke meningen, Lisa, men jeg synes du høres litt nedlatende ut overfor de som er uttalt miljøbevisste. Jeg er helt sikker på at f.eks. Tally har et mye lavere carbon footprint enn meg, selv om hun sikkert har noe å gå på, hun også.

For meg er miljøbevissthet litt som de sultne barna i Afrika, dessverre, jeg klarer ikke helt å forholde meg til det, fordi jeg ikke er villig til å gjøre de inngrepene i min livsstil som kunne made a dent. Men til gjengjeld slår jeg aldri meg selv på brystet, heller. Med unntak av åpenbar unødvendig lokalforurensning, som å la bilen stå på tomgang utenfor luftinntaket til barnehagen.

Jeg regner meg selv om miljøbevisst. Så mye at jeg ville f.eks ikke ha drømt om å eie bil. Jeg mener faktisk at de som bor i Oslo sentrum burde betale 10 ganger høyere årsavgift på bil som andre osv. Det betyr ikke at jeg ikke ser dobbeltmoralen i spørsmål som dette og jeg klarer fint å være nedlatende ovenfor folk som meg selv selv om det ikke er meningen.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat