Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-13, 06:20   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke mønster fra vrangen

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg liker å strikke effektivt, uten å måtte styre så mye med de forskjellige trådene. Strikker derfor mønster med begge trådene på en finger, og veksler elegant mellom disse.

Men, noen ganger så må man strikke mønster frem og tilbake, som nå når jeg har kommet til hælen på en sokk. Og jeg sliter... De rette omgangene går som smurt, men på vranga så blir det bare rot. Pinner og tråder i alle retninger, og ikke får jeg til å strikke inn den tråden som bare "er med", når det trengs.

Noen som får til å strikke vrangomganger effektivt med begge tråder på fingeren? Lær meg...

*utålmodig*

Det letteste er å lære seg å strikke motsatt vei, så strikker du på retten både frem og tilbake.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat