Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-13, 08:19   #9
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Det eneste faste hos oss er oppgavene som ungene gjør, hehe. Så da blir det i alle fall støvsuget og gått med søppel flere ganger i uka. Vi deler ganske likt tror jeg - ingen avtalte oppgaver, men her også ser vi at det blir en fordeling i praksis likevel. Jeg lager mesteparten av middagene, han lager til frokost og kveldsmat. Jeg rydder sjelden opp etter middag, det gjør mannen eller en av ungene - jeg gjør det når ingen andre kan. Vi vasker begge klær, men jeg vasker kanskje noe mer klær enn han gjør. Det er også stort sett jeg som har oversikten over hva vi har av klær, hva som trengs å vaskes, hva bør vi handle på butikken. Støvtørking er ikke mannens greie, det tror jeg aldri han har kommet på av seg selv, og det er jo ikke akkurat det at jeg sliter meg ut jeg heller, men det er nå stort sett jeg som gjør det. Jeg vasker nok kanskje bad og toalett oftere enn mannen, men han gjør det han også. Jeg tror at hvis vi summerer opp, så kommer vi ganske likt ut. Særlig det at de to eldste er flinke til å gjøre pliktene sine gjør at vi klarer å holde det nede i løpet av uka. Jeg hater å støvsuge, og delegerer gjerne det til andre, om ikke til barna så til mannen. Gulvvasking (både lett og tung mopping) er det nesten bare jeg som driver med.

Vi har ikke støv på hjernen hos oss.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat