Sv: Spinoff: Beskriv månedene slik de er for deg
Januar: Nytt år, nye muligheter. Jeg er alltid optimist og har mange planer og håp om alt det morsomme som skal skje i det nye året. Likevel er den måneden ubegripelig lang.
Februar: Ok da, så var det ikke så gøy med nytt år likevel. Her i sør får vi gjerne et siste snøfall slik at alt håp om snarlig vår blir borte. Februar er for meg også minner om veldig kreftsyke foreldre, dumme måneden.
Mars: Det begynner å hjelpe nå. Kvinnedag, påske og ferie og lysere dager.
April: Fin måned med hestehov og planlegging av sommeren og åpning av sommerhuset.
Mai: Favoritten. Fridager, 17. mai og blomster, fint på stranden og tidvis fregnevær.
Juni: Skoleslutt, studieslutt, feriestart, vi reiser nesten alltid bort helt i starten av skoleferien, er rastløse og klarer ikke å spare, vil ha ferie med en gang.
Juli: Sommerhuset og late dager, jordbær og myggstikk. Prøver å overhøre alle andre som klager over dårlig vær.
August: Sensommerdoven start, plutselig er det nytt skole- og studieår. Det er gøy, jeg liker forandring. Er nå drittlei av sand i sandalene og vannmelon. Gleder meg til høsten(men tør ikke si det høyt).
September: Aktiv måned, alt er i gang og jeg kjøper en julegave og tenker at hey, i år skal jeg bli ferdig med alle gavene innen utgangen av oktober.
Oktober: Mørkt og koselig, jeg får lyst til å drikke rødvin og reise til Amsterdam. Vi slipper å tenke på at vi burde malt og beiset mer ute, nå er det heldigvis for sent i år også.
November: Litt tungt og trist, men heldigvis er det snart jul. Går på teater med barna og gleder oss til desember.
Desember: Stress og sykdom som oftest før jul, men likevel kjempekoselig. Kjøper gaver, savner foreldrene mine og tenner lys for dem. Kino og mer teater med barna, avslutninger og nissefester, vi baker og pynter og jeg tenker at jeg er heldig som har den fineste familien i verden.
|