Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-12, 12:23   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hyacint - jeg vil råde deg til å gå hjemmefra hver dag når du begynner å trene på å være alene hjemme. Det virker for meg som om det er folk som er en god del hjemme som ofte har store problemer med at hunden ikke kan være alene, uten at jeg har noe statistisk belegg for det altså. Når man går fra hunden hver dag, så blir hunden bedre vant til det, enn når det bare skjer en gang i blant. Jeg tror, er ganske sikker på, at det er lurt med mengdetrening når det gjelder å få hunder til å trives alene. Du trenger ikke være så lenge borte de dagene du har fri, men lag deg noen ærend, som hunden ikke skal være med på. Hunder liker rutiner virker det som.

Ja, jeg tenker at det kan være lurt, men jeg gruer til de første gangene. Kan jeg bare gå selv om hun piper? Hyler? Vil hun roe seg ettehvert, som om natten? Nå har jeg bare testet ved å sette hennes buret, si at jeg går nå og kommer snart, og så gått ut i gangen. Da har pipinga begynt. Og så blir jeg usikker. For man skal ikke gå tilbake når de hyler. Bli værende på gangen til det er rolig? Det tar litt tid, men ettehvert har hun ihvertfall blitt roligere en liten stund.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat