Sv: Er du opptatt av (jule)tradisjoner?
Jeg er nok en ytterst fleksibel person når det kommer til juleritualer - både i matveien og når det gjelder andre ting. Jeg er ikke så glad i svinekjøtt, og er glad for å slippe å spise ribbe på julaften. 1. juledag er vi alltid invitert til svigerfar - han serverer ribbe, og jeg spiser den. Enkelt penkelt. Hvis jeg skulle feire med en annen familie - altså at de var vertskap - så hadde jeg spist det de hadde servert. Om det var med eller uten mandel, laget av svin eller får, marsipangris, nisser eller Jesusbarnet - det hadde gått helt fint for meg.
Personlig har jeg null behov for å se Grevinnen og hovmesteren, tre nøtter til Askepott eller Disneykavalkaden - for all del, det er koselig, men jeg stresser ikke for å få det til. Jul, det er å ha god tid, det er å gjøre koselige ting sammen. Late dager, spille spill og se film. Ha gjester, og å dra på besøk - det liker jeg. Hvis jeg får tid til det i morgen så har jeg planer om å dra i kirka - hvis det blir travelt, vel - da dropper jeg kirka. Sånn er det, enkelt penkelt.
|