Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-12, 10:13   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Jeg syns vel egentlig det er ganske historieløst å kutte Jesus fullstendig ut av adventstid og julefeiring. Adventstiden handler tross alt om nettopp Jesus (mens julaften jo også er en videreføring av vinterblot.) Så at man har en julekalender som ikke, med et ord, sier noe om hvorfor vi feirer jul, kan jeg skjønne at det i alle fall stilles spørsmålstegn ved. Det interessante er at i alle fall den ene forfatteren av kalenderen kommer fra et religiøst miljø. Og jeg undres over hva det er han formidler om kristendom og julefeiring, når det historiske grunnlaget ikke nevnes over hodet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat