Kitchen Aid - skal, skal ikke?
Jeg har blitt en sånn. En sånn som ønsker seg Kitchen Aid. En sånn altså. En sånn som jeg sverget at jeg ikke skulle bli ...
Jeg har en Braun supderduper ettellerannet kombi (K3000 ser det ut som), som har fungert ypperlig til min bruk siden vi giftet oss. Den kom med blender og ditt og datt, og en haug utstyr som jeg aldri har rørt, jeg har liksom bare brukt eltekrok og visp. God maskin, men plutselig ble jeg visst slått av lynet, for nå er bakegløden her som aldri før og jeg styrer og steller, og innser at maskinen jeg har faktisk har begynner å irritere meg nå som jeg bruker den såpass mye mer. Sikkert ønsketenkning, men ... Bl.a så festes kroker etc. på en stang i midten av bollene, noe som gjør at det alltid blir mye klin og også litt svinn. Upjakktisk. Blenderen har jeg brukt en håndfull ganger bare.

Jeg kunne sikkert funnet flere feil, selv om det alt i alt er en veldig god maskin som har gjort jobben sin og vel så det. Litt ufortjent kritikk kanskje, for rent fornuftsmessig trenger jeg jo virkelig ikke ny maskin. Det er bare det at den ikke er spesielt pen, ei heller særlig plassvennlig. Åsså vil jeg lage is!! Åsså bare sånn at jeg av en eller annen grunn har klart å forelske meg i en anne kjøkkenmaskin. Jeg!? I en kjøkkenmaskin!!? :rabla: Av alle ting. En KA. En råååsa KA aller helst, hvilket i seg selv er enda rarere, for jeg er så alt annet enn råååsa som person. *dobbeltrabla*
Finnes det noen fornuft i hele denne vide verden som kan forsvare et KA-kjøp? Mannen ler så han griner og synes jeg er helteit, han skjønner ikke greia og mener jeg er like flåsete som han synes søstrene er, som har hatt KA i flere år, og sant og si har jeg nok himlet litt med øynene over dem jeg også. Anyhur, jeg får ikke noen KA til jul. Aldri i verden. Skal jeg ha en KA, må jeg kjøpe den selv. Og jeg har pengene, jeg har fortsatt pengene jeg fikk igjen på skatten i juni. Men så blir jeg så "gjerrig" når jeg sprarer. Sparer og sparer, men når jeg liksom skal kjøpe noe jeg ønsker meg og faktisk har råd til, DA blir jeg gjerrig da. Å himmel så gjerrig jeg blir!! For det er jo så mye annet jeg vil ha også må vite. Men kjøpe det!?? Neeeheii, for da blir jo alle pengene borte!! 
Jeg har slåss med meg selv i noen uker allerede; skal, skal ikke, skal, skal ikke ... Jeg TRENGER den ikke, gjør jeg? Men jeg er helt sikker på at denne ekstra bakegløden kommer til å vare mye mye lenger, ja kanskje til og med bli kronisk, hvis jeg bare får en KA? Eller?? Jeg tror det! Men det er veldig veldig mye penger og total, ufornuftig luksus, ja??
Bill.mrk. værsågodbligal
Sist redigert av Bomull : 17-07-14 kl 13:16.
|