Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-12, 09:50   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.451
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Uten spor av nøtter, mandler og peanøtter

I høst fikk gutten vår, 2 år, tak i nøtteblanding og fikk av det anafylaktisk sjokk. Etter det ble det tatt en god del tester, prikktest og blodprøver. Mange av blodprøvene tok det lang tid å få svar på. Rådet i utgangspunktet var å unngå nøtter, mandler og peanøtter men uten å måtte ta hensyn til "kan inneholde spor av".

Nå idag har vi endelig vært på oppfølgingstime med svar på blodprøvene og da har vi fått kontrabeskjed: Han er såpass hyperallergisk at han skal unngå alt som det står "kan inneholde spor av nøtter/mandler/peanøtter". Det må jeg si gir litt ekstra utfordring, spesielt nå i starten rett før jul - men det klarer vi selvsagt.

Er det noen som alt er drevne i dette som kan veilede meg litt i hvilke produkter som er trygge når det gjelder kjøpebrød og kokesjokolade? Jeg baker en del brød selv fra før av, heldigvis, men av og til er det veldig greit å bare kjøpe også. Kokesejokolade trengs til årets delfiakake som jeg tenkte han skulle få lov til å kunne spise.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat