Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-12, 08:59   #391
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg synes det er fint å starte en hjelpeorganisasjon som "Hjelp oss å hjelpe" men jeg hjelper heller folk som faktisk ikke har tak over hodet enn de som har både seng og hus (og attpåtil sutrer). Jeg får vondt inni meg av å gå rundt i byen for tiden og se alle tiggerne som sitter der i sprengkulda med koppen sin. Jeg lurer på om de har et sted å gå til når "arbeidsdagen" er slutt, og ville gjerne ha hjulpet mer enn bare en tjuekroning i koppen i ny og ne. (Som jeg selvsagt vet at man ikke bør gi, men det er utrolig vanskelig å la være.) I det hele tatt er jeg litt skeptisk til den "hjelp oss selv før vi hjelper andre"-tankegangen som er så dominerende i Norge. Vi blar kjapt forbi artikler om sultende barn i Etiopia, men kom med en nordmann som ikke har fått det han har "krav på" fra NAV, så skal jeg si vi engasjerer oss.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat