Sv: Ungdommer i politikken
Jeg var aktiv noen år på midten av 90-tallet mens jeg gikk på videregående. Joda, det var noe drikking. Men vel egentlig ikke noe mer enn det man så blant ungdom ellers.
Kan vel si det slik at oftere så ungdom som var dritings de helgene jeg ikke var på fylkeskontoret eller på konferanser.... Jeg hadde nok vært mer bekymret for å sende en 16-åring på en klassetur enn på politiske arrangementer.
Slik jeg husker det imidlertid, var det på de større møtene imidlertid ikke så mye "kontakt" mellom ungdommene og "de eldre". Man noen felles møter på dagtid og felles middager, før man mer trakk til seg selv. At vi drakk var noe vi, ungdommene, stod for selv. Mulig det etter hvert har kommet mer retningslinjer.
At man har hatt yngre medlemmer som blir svært tett fulgt opp tror jeg handler mer enn "individer" enn noe som er vanlig.
Jeg kan imidlertid ikke huske at man hadde noen som var yngre enn 15 år som var aktive på fylkesplan og deltok på fylkesmøter eller regionale eller nasjonale konferanser.
Det jeg på en måte ser på som den største "bekymringen" i henhold til en del av sakene som har vært framme i media, er hvordan organisasjoner har visst om ting, men ikke gjort noe med det - men at det videre benyttes i et politisk spill eller at man beskytter hverandre.