Rus, barn og julekveld
sitter og gruer meg til julekvelden,ikke første gangen,derfor tenkte jeg høre hva andre mener om det jeg skal fortelle
Har ei søster(44år) som er rusmisbruker,det går i all slags tbl.som gir henne rus.Vil poengtere at hun i perioder kan være rusfri,men dette gjelder definitivt ikke i julen.hun har to barn og 3 barnebarn.det er vi som skal ha familien på julekvelden og jeg har gitt henne klar beskjed om at er hun ikke rusfri så kan hun ikke komme,jeg har selv 3 barn(9-12)som vet om tantes problemer og de ser tydelig når hun er ruset.Vi har hatt jul med henne hvor hun er ruset og det er lite koselig.
så kommer samvittigheten snikende...jeg tror med 99% sikkerhet at hun vil være ruset,og det som gnager er skal jeg la henne sitte alene hjemme????Har sagt til henne at det er hennes valg,at hun må tenke litt på de rundt seg,men det preller vel av som på gåsa.men skal jeg ha henne her og få kvelden ødelagt av hennes væremåte når hun er ruset??De som kjenner noen rusmisbruker vet hvordan det kan være.
Hva ville du ha gjort hvis du kan forestille deg dette
|