Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-07, 21:55   #83
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ser heller ikke problemet så lenge det er i liten skala og småbeløp. Det jeg er tvilsom til er når brukere legger ut klær for femsifrede summer i løpet av kort tid og lappen står på. Jeg synes slike form for salg bør skje i mer ordnede former.

At andre folk legger ut en masse klær som er lite eller ikke brukt er ikke noe problem i seg selv. De kjøper mye og noen ganger på impuls - og har mye å selge. Markedsplassen på FP er et trygt sted å handle, det er min erfaring. Jeg hadde dog ikke kjøpt et dyrt plagg av en ny bruker jeg overhodet ikke kjenner og som skriver sine første innlegg i en salgsannonse. Som andre har sagt før meg, jeg føler det mye tryggere å kjøpe et plagg til tusen kroner av Angelique eller Muad'Dib enn å kjøpe det samme plagget til 500 kr av noen jeg ikke kjenner, på Finn feks.

At man er temmelig dum kan så være, men enkeltpersoner har klart å svindle brukere på flere fora før de har blitt tatt. Jeg synes det er greit nok å ta den risikoen for småbeløp, men jeg synes kjøp på tusenvis av kroner bør skje i litt mer ordnede former... men men.. det er meg.

Jeg sier ikke at man må forandre ting, men jeg tror det er lurt å ikke være for naiv.

Hadde jeg blitt svindlet her inne så hadde jeg enten opplyst de andre brukerne om det selv, eller sagt i fra til admin. På den måten hindrer man at andre på dette forumet blir svindlet. Hva som skjer på andre fora tenker jeg ikke stort på. Risikoen for å bli lurt ser jeg uansett på som større på Finn.

.....