Sv: Om kjøp og salg på forum
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg ser heller ikke problemet så lenge det er i liten skala og småbeløp. Det jeg er tvilsom til er når brukere legger ut klær for femsifrede summer i løpet av kort tid og lappen står på. Jeg synes slike form for salg bør skje i mer ordnede former.
At andre folk legger ut en masse klær som er lite eller ikke brukt er ikke noe problem i seg selv. De kjøper mye og noen ganger på impuls - og har mye å selge. Markedsplassen på FP er et trygt sted å handle, det er min erfaring. Jeg hadde dog ikke kjøpt et dyrt plagg av en ny bruker jeg overhodet ikke kjenner og som skriver sine første innlegg i en salgsannonse. Som andre har sagt før meg, jeg føler det mye tryggere å kjøpe et plagg til tusen kroner av Angelique eller Muad'Dib enn å kjøpe det samme plagget til 500 kr av noen jeg ikke kjenner, på Finn feks.
At man er temmelig dum kan så være, men enkeltpersoner har klart å svindle brukere på flere fora før de har blitt tatt. Jeg synes det er greit nok å ta den risikoen for småbeløp, men jeg synes kjøp på tusenvis av kroner bør skje i litt mer ordnede former... men men.. det er meg.
Jeg sier ikke at man må forandre ting, men jeg tror det er lurt å ikke være for naiv.
Hadde jeg blitt svindlet her inne så hadde jeg enten opplyst de andre brukerne om det selv, eller sagt i fra til admin. På den måten hindrer man at andre på dette forumet blir svindlet. Hva som skjer på andre fora tenker jeg ikke stort på. Risikoen for å bli lurt ser jeg uansett på som større på Finn.
.....