Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-12, 20:46   #2
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Jeg ser først denne tråden nå, men skynder meg med å bidra ! Begge guttene mine spiller i korps, og elsker det. Eldstesønnen sikter nå mot musikklinja, fordi musikken har gitt ham så mange fine opplevelser. Uten korpset hadde sosiallivet hans vært temmelig traust, for han trives ikke så veldig i klassemiljøet sitt. Dugnadsmengden er helt overkommelig. Vi har to store veddugnader i året, og så stiller vi på konserter og til turer og festivaler, men det er bare hyggelig.

I utlandet pleier jeg å skryte voldsomt over norsk korpskultur. Dengang jeg lærte å spille i Nederland var det dyrt (man måtte selv kjøpe instrument og private spilletimer) og, medmindre man var god nok og det var plass i et orkester, var det også ensomt. Her får ungene et fellesskap nesten med en gang, og de kan låne instrument av korpset.

Så heia for korps !